Training Services

Training Services

Trainingen

Tandheelkunde is een dynamisch vakgebied met voortdurend nieuwe ontwikkelingen. Hoe kunt u ervoor zorgen dat u altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en technieken. Voldoet uw praktijk nog aan de meest recente normen en hoe staat het met uw concurrentiepositie? Zijn uw doelstellingen haalbaar, of moeten ze worden bijgesteld? Stuk voor stuk essentiële vragen die u zichzelf moet blijven stellen als u uw patiënten de beste mondzorg wilt  bieden.


  • Praktijktraining AVG (max 15 personen)

    Op 25 mei 2018 komt de Wet bescherming persoonsgegevens te vervallen en treedt de Europese privacywetgeving Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in werking. De AVG zorgt voor een versterking en uitbreiding van privacyrechten en meer verantwoordelijkheden voor organisaties. Dit geldt ook voor mondzorgpraktijken. De cursus AVG bereidt het praktijkteam voor op wat komen gaat. De cursus is ontwikkeld door MCS in samenwerking met TeekensKarstenss advocaten notarissen.

    Informatie aanvraag

    More info

    Inhoud cursus: 

    programma:

    • Verhouding AVG tot gezondheidsrecht
    • Dossier-/bewaarplicht geheimhoudingsplicht
    • Verwerker van eindverantwoordelijke WKKGZ
    • Begrippen en uitganspunten AVG
    • Gezondheidsrechtelijke aspecten
    • Datalekken
    • Uitvoeringswet AVG
    • Samenvatting: wat staat jullie te doen?
    • praktische tips/do’s en don’ts

     

    Leerdoelen:

    • Beter zicht op het belang van privacy en gegevensbescherming binnen de praktijk
    • Meer bewustzijn over de verwerking van persoonsgegevens in de praktijk
    • Het herkennen van datalekken en onderscheid maken in de gevolgen daarvan, zowel in ernst als in te nemen stappen
    • Hoe om te gaan met verschillende verzoeken omtrent het patiëntendossier
    • Het herkennen van aandachtspunten in onderhandeling met diverse softwareleveranciers, waaronder EPD als salarisadministratie
    • Het formuleren van actiepunten voor de praktijk als gevolg van de AVG


    Duur cursus: Dagdeel ochtend of middag 
    Inschrijven: info@dentalliance.nl of via www.dentallianceshop.nl
    Locatie: Praktijk afnemer

    Trainers: Lizette Jaques, advocaat privacyrecht Emiel van der Veen, advocaat zorg- & privacyrecht (TeekensKarstenss advocaten notarissen)

    Doelgroep: Het hele praktijkteam

    Kosten: € 700.- praktijk "max 15 personen" of ga naar www.dentallianceshop.nl  en betaal  met DA punten.

    Meerprijs: >15 personen, p.p.  €15,- euro of 100 Dentalliance punten

    Download hier de PDF voor de praktijktraining

    Er is ook een Cursus Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) op 24 / 25 mei 2018, download hier de PDF of ga www.hsbusinesssolutions .nl/training services

  • Cursus Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

    Op 25 mei 2018 komt de Wet bescherming persoonsgegevens te vervallen en treedt de Europese privacywetgeving Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in werking. De AVG zorgt voor een versterking en uitbreiding van privacyrechten en meer verantwoordelijkheden voor organisaties. Dit geldt ook voor mondzorgpraktijken. De cursus AVG bereidt het praktijkteam voor op wat komen gaat. De cursus is ontwikkeld door MCS in samenwerking met TeekensKarstenss advocaten notarissen

    Informatie aanvraag

    More info

    programma:

    • Verhouding AVG tot gezondheidsrecht
    • Dossier-/bewaarplicht geheimhoudingsplicht
    • Verwerker van eindverantwoordelijke WKKGZ
    • Begrippen en uitganspunten AVG
    • Gezondheidsrechtelijke aspecten
    • Datalekken
    • Uitvoeringswet AVG
    • Samenvatting: wat staat jullie te doen?
    • praktische tips/do’s en don’ts

     

    Leerdoelen:

    • Beter zicht op het belang van privacy en gegevensbescherming binnen de praktijk
    • Meer bewustzijn over de verwerking van persoonsgegevens in de praktijk
    • Het herkennen van datalekken en onderscheid maken in de gevolgen daarvan, zowel in ernst als in te nemen stappen
    • Hoe om te gaan met verschillende verzoeken omtrent het patiëntendossier
    • Het herkennen van aandachtspunten in onderhandeling met diverse softwareleveranciers, waaronder EPD als salarisadministratie
    • Het formuleren van actiepunten voor de praktijk als gevolg van de AVG

     

    Data: Ga naar de Dentallianceshop voor meer informatie
    Duur cursus: Dagdeel middag of avond, 3 uur totaal
    Info: kijk bij cursus@henryschein.nl / 036 53 586 00
     

     

    Trainers: Lizette Jaques, advocaat privacyrecht Emiel van der Veen, advocaat zorg- & privacyrecht (TeekensKarstenss advocaten notarissen)

    Doelgroep: Het hele praktijkteam

     

  • Cursus: Marketing in de mondzorg

    Waarom is marketing ook in de mondzorg belangrijk en hoe kan je hier doeltreffend en praktisch mee aan de slag? Roberto Lamsberg van DCManagement leert u in deze dagcursus hoe u voor de praktijk een integraal marketingplan opstelt dat in relatie staat tot de strategie van de praktijk.

    Informatie aanvraag

    More info

    De cursus bestaat uit vier delen en duurt 5 á 6 uur. De cursus zal worden gegeven in het Miele Experience Center in Nieuwegein. De inhoud van de cursus ziet er als volgt uit:

     

    Deel 1: de relatie tussen strategie en marketing binnen de mondzorg

    Tijdens het eerste deel wordt er algemene informatie gegeven over wat strategie en marketing precies zijn. Daarna worden deze twee begrippen betrokken op de mondzorg en uitgewerkt o.b.v. een strategisch- en marketingplan van een tandartspraktijk. Aan de hand hiervan wordt duidelijk wat het verschil tussen, middelen, acties en doelen precies is en hoe nauw marketing en strategie met elkaar verbonden zijn.

    Deel 2: klantwaardemodellen

    In het tweede deel komen klantwaardemodellen aan bod (Customer Intimacy, Product Leadership en Operational Excellence). In dit deel wordt duidelijk gemaakt dat alle praktijkhouders hetzelfde Business Model hanteren maar dat hun strategie kan variëren. De praktijkhouders krijgen de gelegenheid om op het eind van het tweede deel met terugwerkende kracht te onderzoeken welke strategie zij in de loop der jaren binnen hun eigen praktijk hebben geïmplementeerd.

    Deel 3: klantervaring

    In het derde deel wordt de klantervaring nader bekeken. Hierbij wordt de aansluiting tussen de klantervaring en de strategie van de praktijk uitgelicht. Praktijkhouders dienen er namelijk voor te zorgen dat hun strategie ook meetbaar is en effect heeft.

    Deel 4: Customer Journey

    In het vierde deel wordt de Customer Journey besproken, evenals hoe de resultaten die uit een Customer Journey voortkomen geëvalueerd en geïmplementeerd kunnen worden. Het vierde deel wordt afgesloten met een praktische opdracht waarbij de praktijkhouders met elkaar of met hun assistenten een ‘Customer Journey’-traject opstellen.

    Datum: 23 november 2018

    Kosten: € 500,- of met 3.334 Dentalliance punten. www.dentallianceshop.nl

    Locatie: Miele Experience, Nieuwegein 

    Inschrijven: Ga naar cursus@henryschein.nl  of bel  036 53 586 00

     

  • Preventieassistent Opleiding

    De opleiding preventieassistent is bedoeld voor ervaren stoelassistenten. De opleiding richt zich op het voorkomen of stoppen van tandheelkundige problemen als gingivitis en parodontitis. Je leert hoe deze ziektebeelden kunnen ontstaan en hoe je ze moet behandelen. Aandacht is er voor cariëspreventie volgens de “Nexø-methode”.

    Informatie aanvraag

    More info

    Na de opleiding kan de preventieassistent zelfstandig mondhygiëne-instructie geven, DPSI-score bepalen, plaque en tandsteen verwijderen en fluoride-applicaties toepassen.

    Kleine groepen
    De opleiding wordt in kleine groepen gegeven, zo is er veel individuele aandacht voor de deelnemer.

    Het programma bestaat naast de praktijklessen uit een uitgebreid e-Learning lespakket. De opleidingstraject wordt afgesloten met een theorie- en een praktijkexamen. Als je voor beide onderdelen geslaagd bent, krijg je een diploma.

    Preventie en mondhygiëne

    Preventie en mondhygiëne richt zich op het voorkomen van tandheelkundige problemen.
    Het gaat met name om gingivitis en parodontitis:

    • inzicht in het ontstaan
    • herkennen en in kaart brengen
    • voorkomen dan wel stoppen

    Doelgroep en voorwaarden

    Tandartsassistenten met werkervaring als stoelassistent. Om toegelaten te worden tot de Opleiding Preventieassistent dien je de instaptoets met goed gevolg af te ronden en dien je minimaal 2 jaar werkervaring te hebben of dien je in het bezit te zijn van  MBO4 diploma tandartsassistent met 1 jaar werkervaring Voorafgaand aan de instaptoets kan gevraagd worden een kopie diploma Tandartsassistent niveau 4 op te sturen.

    De opleiding is erkend door het Register preventieassistenten.  Na de opleiding kan de cursist worden ingeschreven in het register preventieassistenten. 

    Kosten: kosten per deelnemer bedragen €2995,= per persoon. Voor een individuele opleiding geldt een toeslag.

    Wanneer:   Klassikale opleidingen: start in januari & start in september. In de eigen praktijk: direct te plannen! Klik op locaties, om alle startdata te zien.

    Voor meer informatie download dan het PDF.

    Deze Preventieassistent opleiding kunt u ook betalen met Dentalliance punten. www.dentallianceshop.nl

  • Veiligheidspiramide

    e-prevent wordt aangeboden via een app waarmee u in korte tijd over alle vereiste basiskennis beschikt en weet wat u als preventiemedewerker te doen staat.

    Informatie aanvraag

    More info

     

    Per 1 juli 2017 is de nieuwe Arbowet van kracht. Eén van de wijzigingen is de verplichte aanstelling van een preventiemedewerker die een formele adviesrol krijgt en over

    aantoonbare deskundigheid moet beschikken.

     

    e-prevent wordt aangeboden via een app

    waarmee u in korte tijd over alle vereiste basiskennis

    beschikt en weet wat u als preventiemedewerker

    te doen staat.

     

     e-prevent:

    - app met online cursus preventiemedewerker

    - meteen aan de slag

    - docent uit de praktijk

    - 10 modules, totaal ca. 3 uur studieduur

    - leren wanneer het u het beste uitkomt

    - te gebruiken als naslagwerk

    - geschikt voor elk device (smartphone, tablet, PC)

    - bewijs van deelname bij afronding van alle modules

     

    Doelgroep:

    - preventiemedewerkers in spé

    - medewerkers of directeur die functie naast huidige baan erbij doet

    - reeds opgeleide preventiemedewerkers die wilen opfrissen

    Voor meer informatie download de flyer.

     

  • Dentallect Praktijkmanagement account

    Aantonen dat personeel geschoold is, gestructureerd werken aan het kwaliteitsniveau van uw medewerkers, voldoen aan nieuwe wetgeving, & een efficiëntere praktijkorganisatie? Dan biedt Dentallect uistekende oplossingen.

    Informatie aanvraag

    More info

    Wilt u aantonen dat personeel geschoold is binnen uw praktijk?
    Wilt u voldoen aan nieuwe wet- en regelgeving?
    Wilt u gestructureerd werken aan het kwaliteitsniveau van uw medewerkers?
    Zoekt u uitstekende externe ondersteuning bij het intern opleiden van personeel?
    Wilt u uw praktijk efficiënter organiseren?

    Dan is het Praktijkmanagment account misschien iets voor U.

    Een praktijkmanagementaccount geeſt u onbeperkt toegang tot meer dan 25 modulen gedurende een jaar. Hiernaast kunt u medewerkers kosteloos (met credits) of uiterst eenvoudig en voordeling toegang bieden tot door u voor hen geselecteerde modulen.
    U voorziet uzelf van een systematische aanpak waarmee u intern effectief en permanent kunt opleiden. U heeſt zelf de toegang tot 25 modulen.
    U kunt indien gewenst het aantal beschikbare modulen zelf verder uitbreiden. De modulen blijven gedurende de gehele abonnementsperiode beschikbaar.
    (Let op! Voor de cursisten is de periode vaak afgebakend.)
    U kunt binnen een bepaald budget (credits) uw medewerkers kosteloos toegang bieden tot de door u geselecteerde modulen.
    U kunt de voortgang en behaalde resultaten van uw medewerkers direct inzien.
    U wordt indien nodig automatisch voorzien van updates.
    U houdt per medewerker een dossier bij waarin alle certifificaten zijn opgenomen.

    Voor meer informatie download de brochure of ga naar www.dentallect.nl

     

  • Dentallect MBO-4 Opleiding Tandartsassistent

    Je bent al enige tijd met veel plezier werkzaam als tandartsassistent en wilt dit ook blijven voorzetten. Je hebt gehoord dat naar de toekomst toe een mbo-4 opleiding sterk gewenst/ mogelijk verplicht wordt. Je maakt je zorgen om de toekomstige eis van verplichte mbo 4-scholing. Er is inderdaad veel in beweging in de markt waarbij beroepsorganisaties en inspecties stelling nemen en je wilt hierop anticiperen. De nieuwe opleiding start in medio September.

    Informatie aanvraag

    More info

    Het werken in een tandartspraktijk lijkt je wel wat, het werk vind je interessant, je werkt immers graag met mensen/wilt graag mensen helpen, bent nauwkeurig, kunt goed samenwerken en bent leergierig. Maar hoe ga je je carrière nu Waarom kiezen voor een mbo 4-opleiding Tandartsassistent?

    Vele mogelijkheden

    Als tandartsassistent heb je een zeer belangrijke rol in de praktijk. Je ondersteunt niet alleen de tandarts (of orthodontist of kaakchirurg) bij het tandheelkundig werk,  je hebt daarnaast ook een belangrijke organiserende en coördinerende functie. Soms kan je ook zelfstandig behandelingen uitvoeren. Het is en blijft daarmee een leuk boeiend en zeer dynamisch vak met vele mogelijkheden.

    Zelfvertrouwen

    Indien je goed opgeleid bent, wordt het beroep niet alleen leuker, je krijgt ook meer zelfvertrouwen en de samenwerking met de tandarts en collega-assistenten verloopt soepeler en gemakkelijker. Hierdoor kun je het werk met meer gemak en souplesse uitvoeren. De kwaliteit van het werk gaat omhoog, het contact met patiënten verbetert, waardoor hun tevredenheid stijgt. Daarnaast zullen alle vervolgopleidingen gemakkelijker verlopen.

    Erkend diploma

    In de markt vindt er een ontwikkeling plaats die maakt dat het hebben van een officieel erkend diploma steeds belangrijker wordt.

    verder vormgeven?Het werken in een tandartspraktijk lijkt je wel wat, het werk vind je interessant, je werkt immers graag met mensen/wilt graag mensen helpen, bent nauwkeurig, kunt goed samenwerken en bent leergierig. Maar hoe ga je je carrière nu verder vormgeven?

    Meer info download dan de Brochure of ga naar www.dentallianceshop.nl

  • KRT Patiënten enquête

    KRT Patiënten enquête. Inzicht krijgen in de kwaliteit van je praktijk en van je medewerkers is nog nooit zo makkelijk geweest: uw patiënten worden door ons online uitgenodigd en wij maken een prachtige rapportage van de resultaten. Ontzorging van u als specialist staat daarin voorop!

    Informatie aanvraag

    More info

    Verras je Patiënten voordat zij jou verrassen! Om je patiënten excellente service te kunnen blijven bieden dien je te weten wat zij belangrijk vinden. Splendid Survey maakt dit middels de online Smartfeedback Patiënten Enquête voor u inzichtelijk..

    Ontzorging speelt daarin een voorname rol: u levert e-mailadressen aan van uw patiënten en wij doen de rest. Wij komen zelfs de resultaten van het onderzoek persoonlijk toelichten en het plan bespreken om de resultaten om te zetten in acties! Primair ontworpen voor de tandartsen in Nederland maar geschikt voor alle bedrijven die graag luisteren naar wat hun klanten te vertellen hebben om hun dienstverlening te optimaliseren. Kijk voor een eerste indruk op www.splendid-survey.nl en laat u verrassen.

    Om u volledig op maat te kunnen bedienen, bieden wij u een persoonlijke service aan. Graag adviseren wij u vooraf met betrekking tot de juiste keuze voor uw praktijk. 

    De kosten voor zowel de Splend!d Patiënten Enquête* als Splend!d Personeel 360 graden Scan zijn exclusief € 195 consult kosten (60 minuten) indien wij op locatie de resultaten komen toelichten.

    * Attendeer uw patiënten doorlopend dat zij benaderd kunnen worden om deel te nemen aan de Patiënten Enquête. Dit kan in de wachtkamer en via de website maar uiteraard ook mondeling aan de balie! Dit alles in verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

    * Voor een geslaagde Patiënten Enquête dient u te beschikken over een actueel en opgeschoond patiëntenbestand. Wij vragen van u minimaal 250 en maximaal 500 email adressen van patiënten, aangeleverd in .xls of .xlsx extentie.

  • Leiderschapstraining

    Leiderschapstraining N.A.V. "Patiënten Enquête & Personeels scan 360° Feedback" Wij maken de verbinding tussen de 'Smartfeedback Patiënten Enquête' en de 'Smartfeedback personeel 360° scan' door plenair en individueel met alle medewerkers in gesprek te gaan over hun persoonlijke ontwikkeling en hun rol in het behalen van de doelstellingen van de organisatie.

    Informatie aanvraag

    More info

    Splend!d is toonaangevend in excellente dienstverlening door persoonlijk leiderschap. De kracht ligt in het combineren van deskundigheid met passie en aandacht voor het individu om persoonlijke – en organisatiedoelen te verwezenlijken. Uw wensen en mensen zijn daarin uiteraard leidend voor ons. Splend!d richt zich specifiek op individuen en organisaties die hun service leiderschap een boost willen geven!
    Het verschil maak je niet door een lage prijs of een goed product alleen: de totale beleving van de klant wordt grotendeels bepaald door de manier waarop hij/zij wordt geholpen en te woord gestaan door u zelf of de medewerkers van uw organisatie.

    Tevreden klanten hebben is niet meer voldoende; excellente dienstverlening maakt het verschil. En het verschil dat ben JIJ!
    Core business voor Splend!d is advies, coaching en training. Natuurlijk komen wij graag in contact met potentiële klanten, hetgeen niet wil zeggen dat dit altijd leidt tot een samenwerking. Het is namelijk heel professioneel, eerlijk en duidelijk om “nee” te zeggen als het aanbod niet matcht met de vraag. Dat geldt voor u en voor ons!

    Passie, energie en plezier!

    Dit zijn de intrinsieke waarden waarop de interventies van Splend!d zijn gebaseerd. Door deze waarden ook in uw organisatie aan te wakkeren en te borgen kunnen u en uw mensen succesvol zijn op de korte termijn en effectief op de lange termijn.
    Met andere woorden: van klantgericht naar klantgedreven!

    Splend!d diensten:

    Advies
    Onze adviseurs/consultants dienen als klankbord en sparringpartner voor directie en MT voor wat betreft het helder formuleren van een service visie, het formuleren van doelstellingen en het vertalen daarvan in concreet gedrag voor u zelf en uw medewerkers. Dit kan middels een aantal in te plannen interventies maar ook op interim basis (vanaf 1 dag per week) als we samen met u tot de conclusie komen dat die vorm wenselijk is. 

    Coaching
    Coaching is een begrip dat oorspronkelijk stamt uit de Engelse topsport: niet zeggen wat mensen moeten doen maar door middel van lastige vragen de medewerkers aan het denken zetten over hun eigen ontwikkeling. Die verandering van gedrag en attitude is leidend om naar een excellente service organisatie te komen. Uiteraard geldt dit voor iedereen in de organisatie en niet alleen de medewerkers.

    Training
    Een uitgelezen mogelijkheid om gewenste vaardigheden aan te leren dan wel te bestendigen of een mindset te creëren die uiteindelijk leidt tot succesvoller en effectiever gedrag zodat persoonlijke en organisatiedoelen sneller worden bereikt. Wij trainen niet branche-specifiek omdat wij van mening zijn dat excellente service nu eenmaal mensenwerk is en onze training dus op elke organisatie met een service visie van toepassing kan zijn!

  • Veiligheidspiramide AED training

    Veiligheidspiramide AED training Workshop Levensreddend handelen.

    Informatie aanvraag

    More info

    Hoe verzorg ik een ernstige wond? Wanneer reanimeer ik iemand en hoe gebruik ik dan de AED? Is reanimatie bij kinderen anders? Hoe dan?

    Deelnemers aan de workshop maken door direct te oefenen op een praktische manier kennis met de vraag: hoe kan ik een ander helpen als deze onwel wordt of verwond is?

    De workshop biedt specifiek ruimte aan deelnemers om hun eigen onderwerpen en voorbeelden in te brengen.

    Trainers zijn geregistreerde trainers/ambulance verpleegkundigen.

    Deze AED training is geaccrediteerd bij het KRT (3 punten)

    Algemene informatie

    Veiligheidspiramide en Henry Schein werken samen op gebied van veiligheidstrainingen. Inmiddels heeft Veiligheidspiramide al voor diverse tandartspraktijken trainingen verzorgd, waarbij de waardering hoog was.

    Wij dragen met onze trainingen graag bij aan een Veilige Praktijk. Veiligheidspiramide ontwikkelde een praktisch model voor een samenhangende organisatie voor crisisbeheersing en AED. Het model sluit aan bij de taken en verantwoordelijkheden van de reguliere organisatie van uw Praktijk. Zo is het voor iedereen duidelijk wie welke rol heeft.

    In onze benadering focussen we op het versterken vande zelfredzaamheid in uw organisatie, met een stevige basis:
    – van medewerkers die weten hoe zij bij kunnen dragen aan de veiligheid in de praktijk en weten wat hen te doen staat in geval van nood;
    – managers en directie die weten hoe zij leiding moeten geven bij een crisis.

    Samen met de Tandartspraktijk als opdrachtgever richten we een AED workshop in die gebouwd wordt op de reguliere organisatie.

     

  • Veiligheidspiramide BHV training

    Focus op zelfredzaamheid. Een cursus volgen in Eerste Hulp? Gericht op specifieke letsels? Oranje Kruis of Rode Kruis diploma behalen of echt maatwerk. Naar aanleiding van een intake gesprek maken we een voorstel met uw wensen. Wat te doen als iemand onwel wordt? Wanneer ga ik iemand reanimeren? Wat kan ik doen bij brand? Waar moet ik aan denken bij het evacueren van aanwezigen bij een calamiteit?

    Informatie aanvraag

    More info


    Een cursus volgen in Eerste Hulp? Gericht op specifieke letsels? Oranje Kruis of Rode Kruis diploma behalen of echt maatwerk. Naar aanleiding van een intake gesprek maken we een voorstel met uw wensen. Wat te doen als iemand onwel wordt? Wanneer ga ik iemand reanimeren? Wat kan ik doen bij brand? Waar moet ik aan denken bij het evacueren van aanwezigen bij een calamiteit?

    Deelnemers aan de workshop maken door direct te oefenen op een praktische manier kennis met de vraag: Wat kan ik doen bij een calamiteit? De training wordt uitgevoerd door senior trainer erkend door NIBHV/Oranje Kruis.

    De opleiding duurt een dag. We werken vanuit de Risico-Inventarisatie, ontruimingsplan en het bedrijfsnoodplan. Doel is uw medewerkers voorbereiden op taken ten aanzien van: brand, ontruimen, toepassen Levensreddende Eerste Hulp en communiceren. De Theorie gaat via E-Learning de cursist krijgt een wachtwoord en een loginnaam. De cursist moet een theorietoets volgen vooraf aan de praktijkcursus.

    Algemene informatie

    Veiligheidspiramide en Henry Schein werken samen op gebied van veiligheidstrainingen. Inmiddels heeft Veiligheidspiramide al voor diverse tandartspraktijken trainingen verzorgd, waarbij de waardering hoog was.

    Wij dragen met onze trainingen graag bij aan een Veilige Praktijk. Veiligheidspiramide ontwikkelde een praktisch model voor een samenhangende organisatie voor crisisbeheersing en BHV. Het model sluit aan bij de taken en verantwoordelijkheden van de reguliere organisatie van uw Praktijk. Zo is het voor iedereen duidelijk wie welke rol heeft.

    In onze benadering focussen we op het versterken vande zelfredzaamheid in uw organisatie, met een stevige basis:
    – van medewerkers die weten hoe zij bij kunnen dragen aan de veiligheid in de praktijk en weten wat hen te doen staat in geval van nood;
    – managers en directie die weten hoe zij leiding moeten geven bij een crisis.

    Samen met de Tandartspraktijk als opdrachtgever richten we een BHV-organisatie in die gebouwd wordt op de reguliere organisatie.

    Deze training is geaccrediteerd bij het KRT (3 punten).

  • Dentallect

    Dentallect is een praktijkeducatiesysteem, dat hoofdzakelijk uit video’s en vragen bestaat. Het is ontwikkeld voor scholing in en rond de tandartspraktijk.

    Informatie aanvraag

    More info

    De pijlers en unieke kenmerken van Dentallect zijn

     

    Uit de praktijk en voor de praktijk

    De opleiding is gemaakt door tandartsen, die het beroep zelf uitoefenen en zijn bedoeld voor tandartsen en assistenten die in een praktijk werkzaam (willen) zijn. Dit maakt dat de lessen uitermate praktisch en “to the point” zijn. Overbodige informatie is weggelaten, zodat men snel tot de essentie kan doordringen. Zaken die niet in standaard opleidingstrajecten zitten, maar wel essentieel zijn voor het goed functioneren van de personeelsleden, komen bij Dentallect juist wel aan bod. De theorie die noodzakelijk is om goed te kunnen functioneren, wordt op een heldere wijze behandeld.

     

    Video

    Dentallect draagt dan kennis over via video. Dat gaat effectiever, gemakkelijker en sneller, doordat gebruik gemaakt wordt van betere didactische mogelijkheden. Bovendienis het aantrekkelijker en leuker. De video’s zijn van HD kwaliteit, rijkelijk voorzien van illustraties, 3D animaties en demonstraties om zaken te verduidelijken en bevatten veel beeldmateriaal uit de dagelijkse praktijk.

     

    E-Learning

    E-learning is een manier van leren die al vele jaren geleden mogelijk werd gemaakt door alle ontwikkelingen rond internet. Ondanks het feit dat het nog altijd uitermate kostbaar en arbeidsintensief is om het te ontwikkelen, is het bij multinationals een niet meer weg te denken manier van intern opleiden. De laatste jaren heeft het ook zijn intrede gedaan bij non-profit organisaties zoals universitaire instellingen en ziekenhuizen. De nieuwste mogelijkheden die e-learning vandaag de dag biedt worden bij Dentallect volop benut. Dentallect is laagdrempelige e-learning van hoge kwaliteit.

     

    Hedendaagse didactiek

    Naar de wijze waarop effectief onderwijs kan plaatsvinden is de laatste decennia veel onderzoek gedaan. Hieruit blijkt dat leren sneller gaat indien daarbij meer zintuigen worden betrokken.Lezen kan een belangrijk onderdeel zijn net als luisteren, kijken en schrijven. Dentallect is op hedendaagse leermethodieken gestoeld met als doel leren te vereenvoudigen en sneller plaats te laten vinden.

     

    Vragen beantwoorden als leermethodiek en toetsing

    Cursussen volgen is leuk, maar het levert niet altijd het verwachte resultaat op. In hoeverre heeft de cursist werkelijk geleerd wat de bedoeling was? In hoeverre heeft hij het begrepen en kan hij het ook toepassen? Door vragen te stellen en te toetsen, verhoogt men de participatie aan en het rendement van het onderwijs enorm.

     

    Total Quality Management

    Total quality management is een concept dat al jaren bij grote bedrijven een belangrijke plaats inneemt. Ook binnen universitaire opleidingen is het een belangrijk gedachtengoed. Het komt erop neer dat men niet verder voortbouwt, tenzij voorgaande stappen op voldoende niveau zijn gebracht. Hierbij werkt men voortdurend aan verbeteringen in kennis, processen en uiteindelijk ook in resultaten en kwaliteit.

    U kunt Dentallect gebruiken om:

    • Kennis van bestaande medewerkers op peil te brengen.
    • Nieuwe assistenten, receptionisten en ander personeel mee op te leiden.
    • Uw praktijk beter te stroomlijnen en het praktijkrendement te verbeteren.
    • Externe toetsing en verslaglegging: aantonen dat personeel een bepaald kwaliteitsniveau heeft. Ook in het kader van (ISO) certificering.
    • Het kwaliteitsniveau van bestaande medewerkers te toetsen. Eventueel kunt u hieraan functionerings- en beloningscriteria koppelen.
    • Nieuwe medewerkers mee te selecteren.

    Bestel uw E-Learning module op: www.dentallianceshop.nl 

    Watch video

  • ConnectDental

    Henry Schein Dental, Arseus Lab en Arseus Dental introduceren het digitale concept ConnectDental. De drie partners laten een breed scala aan innovaties en producthighlights de revue passeren, variërend van röntgen, digitale scanners, innovatieve 3D-printers tot de nieuwste freesmachines alsmede services met duidelijk toegevoegde waarde. Uiteraard alles met betrekking tot het digitalisatieproces in de tandheelkunde.

    Informatie aanvraag

    More info

    Henry Schein Dental, Arseus Lab en Arseus Dental bundelen hun digitale netwerken in tandheelkundige praktijken en tandtechnische laboratoria alsmede de integratie van open CAD/CAM-systemen en innovatieve hightechmaterialen onder de overkoepelende merknaam ConnectDental. Diverse (digitale) componenten worden gecombineerd tot een open oplossing en zorgen voor een efficiënte workflow. Deze workflow gaat van 3D-diagnostiek, digitale imprints, het ontwerp van implantaten, de vervaardiging van het model via een 3D-printer (RPT) tot het ontwerpen en produceren van de reconstructie met slijp- en freesmachines. Henry Schein Dental, Arseus Lab en Arseus Dental bieden hun klanten daarbij een uitgebreide portfolio materialen, apparatuur en systemen met verschillende eigenschappen en specifieke concepten alsmede de bijbehorende scholing en training. De expertise van de partners op hun specifieke terrein, het persoonlijke advies en de professionele implementatie zorgt ervoor dat de uitkomst van deze samenwerking meer is dan de som der delen. ConnectDental optimaliseert de samenwerking tussen de tandheelkundige praktijk en het tandtechnisch laboratorium waardoor de patiënt de best mogelijke zorg krijgt.

    De drie partners hechten veel belang aan het verbeteren van de gezondheidszorg voor patiënten. Het ConnectDental-concept staat garant voor betrouwbare digitale oplossingen, ontworpen om mondzorgprofessionals te ondersteunen bij het verlenen van de allerbeste zorg aan patiënten. ConnectDental betekent dat mondzorgprofesisonals op effectieve wijze nieuwe digitale technologie in hun praktijk kunnen toepassen, zodat de productiviteit en efficiency toenemen en de zorg voor de patiënt wordt verbeterd. Daarbij heeft ConnectDental tot doel mondzorgprofessionals te ondersteunen bij het bepalen van de beste technologie, waarna ze begeleid worden in het proces om deze technologie in hun praktijk te integreren. Daarnaast biedt ConnectDental doorlopende ondersteuning, onder meer door voortdurende updates met nieuwe ontwikkelingen en onbeperkte mogelijkheden tot scholing en training – alles om de zorg voor de patiënt te blijven verbeteren.

    Voor meer informatie neem contact op met onze adviseurs

    Watch video

  • Cerec Esthetic Master

    Maak elke CEREC restauratie Esthetic! Doe mee met de cursus Cerec Esthetic Master bij Henry Schein in Almere. Cursusleiding is in handen van drs. Arend van den Akker, ISCD certified Cerec Trainer.

    Informatie aanvraag

    More info

    De tweedaagse cursus is een optimale balans tussen:

    Indicatiestelling en Materiaalkeuze

    Restauratie design met de software op basis van casuïstiek uit de praktijk

    Design facings, meerdere frontkronen en etsbruggen.

    Tandtechnische verwerking van de CEREC materialen

    De samenwerking met een tandtechnicus (het Cerec Team)

    Optimale esthetiek met Shades & Stains en Cut Back

    De weg naar ‘Invisible Margins’

    Prepareren en cementeren voor optimale esthetiek

    Optimaliseren van de workflow bij Cerec Esthetiek

    Bio Copy en de Tandtechnische Waxup

    Mondfotografie

    Digital Smile Design (Christian Coachman)

    Cerec SW4.4 Basic & Premium

     

    Bestel uw training  op: www.dentallianceshop.nl 

    Watch video

  • CEREC Kick-Off

    CADCAM Educatie goed geregeld: CEREC Kick-Off !Nieuwe technieken en nieuwe materialen voor de tandheelkundige praktijk. Maak geen valse start en schrijf je in voor de Cerec Kick-Off cursus bij Henry Schein in Almere. Cursusleiding is in handen van drs Arend van den Akker en drs. Ronald Kooistra, beiden ISCD Certified Cerec Trainer.

    Informatie aanvraag

    More info

    CEREC Kick-Off

    De tweedaagse cursus is een optimale balans tussen:

    Indicatiestelling en Materiaalkeuze

    Prepareren en Cementeren voor CAD CAM materialen

    Cursus Full Arch scannen met de Cerec Omnicam

    Restauratie design met de software op basis van casuïstiek uit de praktijk

    Tandtechnische verwerking van de materialen

    Optimale esthetiek met Shades & Stains

    Tips & Tricks met Cerec

    Uitgebreid overzicht van de Workflow : ‘Klinische Live Demo’ met patiënt

    Cerec SW4.4 Basic

    Bestel uw training  op: www.dentallianceshop.nl 

    Watch video

  • Tips & Tricks Dagdeel in de praktijk

    Tips & Tricks Dagdeel in de praktijk. Een van de doelstellingen van Henry Schein is u als ondernemende tandarts stressvrij & succesvol te laten werken. Daarom bieden we trainingen aan die u om uw praktijkvoering effectiever en efficiënter te laten verlopen. Tijdens de training krijgt u advies over zaken als teambuilding, gedragsstijlen patiëntenbegeleiding.

    Informatie aanvraag

  • Communicatie Training

    Henry Schein Continuing Education. Tandheelkunde is dynamisch, steeds weer zijn er nieuwe ontwikkelingen. Voldoet mijn praktijk nog aan de laatste normen? Hoe is het gesteld met mijn concurrentiepositie? Zijn mijn doelstellingen haalbaar, of moeten ze worden aangepast? Stuk voor stuk vragen waar geen eensluidend antwoord op te geven is. Elke praktijk en praktijksituatie heeft zijn eigen specifieke karakteristieken op het gebied van management of product gerelateerde vraagstukken.

    Informatie aanvraag

    More info

    De training is voor de volle 100 procent af te stemmen op de situatie van de deelnemers. Er wordt gewerkt met praktijksituaties. Omdat de trainer zelf ook actief is geweest in dezelfde markt wordt optimaal gebruik gemaakt van deze kennis en expertise.

    Op basis van de informatie over het profiel van de praktijk en het aantal medewerkers in de praktijkruimte wordt gekeken naar de ontwikkeling en het rendement. Een belangrijke fase in dit onderzoek is, wie doet wat en wanneer.

    We trainen het gedrag. Hierbij gaat het over onderlinge communicatie, motivatie, patiënt acceptatie en vooral goed samenwerken. Na deze intake geven wij handvatten en advies op het gebied van:
    - Communicatie en behandelacceptatie;
    - Gebruik van de faciliteiten;
    - In- en externe Marketing;
    - Patiëntgerichte voorlichting.

     

    Bestel uw training  op: www.dentallianceshop.nl 

    Watch video