Consultancy & Support

Consultancy Services & Support

Alleen Henry Schein brengt toonaangevende consultants, coaching programma's, en oplossingen. Met deze benadering proberen wij samen met u uw doelen te bereiken en te bouwen aan de toekomst die u altijd voor ogen had.

Zou het niet makkelijk zijn als..

Om u extra van dienst te zijn, hebben wij samen met onze partners een aantal Support tools ontwikkeld die uw praktijk gerelateerde administratieve werkzaamheden net wat makkelijker maken


  • Magazine nr. 3/2017

    Iedereen is het erover eens dat omstandigheden in de dentale markt sneller veranderen dan een paar jaar geleden. Vaak denken praktijkhouders te weinig na over wat een verandering doet met de positionering van de praktijk. De loyaliteit van de patiënt is echter niet vanzelfsprekend; het vergt een inspanning van het hele tandheelkundige team. Lees meer in deze Solutions editie over Henry Schein Business Soluitons oplossingen voor de praktijk.

    Informatie aanvraag

  • Magazine nr. 3/2016

    Henry Schein Dental Business Solutions Magazine nr 3

    Informatie aanvraag

    More info

    Delegeren en communicatie, zijn volgens mij de twee punten waar de grootste behoefte aan ondersteuning nodig is. Het runnen van een praktijk, samenwerken, leidinggeven en het omgaan met patiënten zijn in het dagelijks werk heel belangrijk. De patiënt is steeds mondiger geworden. Daarom is communicatie nu meer dan ooit cruciaal om patiënten te behouden en regelmatig terug te laten komen. Om die behandeling te doen die u heeft geconstateerd, zonder concessies te doen aan kwaliteit en prijs.
    Het is dan ook van belang je patiënt goed te begeleiden vanaf het moment dat ze binnenkomen, het behandelplan uitgebreid te bespreken en daarbij te benadrukken dat niet elke behandeling meteen volgende week hoeft te gebeuren. Faseren is het sleutelwoord, zo wordt het voor de patiënt behapbaar.

    Dat u als tandarts steeds meer delegeert aan mondhygiënisten en preventie-assistenten is volgens mij dan ook onvermijdelijk.

    Het aantal tandartsuren neemt af doordat een grote groep de komende jaren met pensioen gaat en steeds meer jonge tandartsen parttime willen werken.
    Met de hulp van mondhygiënisten en preventie-assistenten is het echter prima mogelijk om de patiënten alle zorg te bieden die nodig is. Je moet als tandarts kunnen inschatten wat voor type patiënt je voor je hebt en hoe je dit het beste met hem of haar communiceert.

    Meer hierover leest u in dit magazine.

  • Predictive Index®

    Hoe zorg je er als Praktijk voor dat efficiënt werken een succes wordt en dat medewerkers zich graag willen ontwikkelen? Om in te kunnen spelen op trends en mee te kunnen gaan met nieuwe ontwikkelingen in de praktijk is het van belang dat de medewerkers effectief gedrag vertonen. Een praktijk kan niet innovatief en efficiënt zijn als de medewerkers geen innovatief gedrag vertonen. Het creëren van innovatief gedrag kan bevorderd worden als werkgever en werknemer samen een Predictive index test doen. Door functieprofielen en natuurlijk gedrag aan elkaar te koppelen ontwikkelt de praktijk effectieve en gemotiveerde werknemers, wat uiteindelijk resulteert in tijd­‐ en kostenbesparing. Lees meer hieronder.

    Informatie aanvraag

    More info

    Wat is PI?

    • Pi meet natuurlijke drijfveren en brengt deze concreet in kaart.
    • PI kan worden ingezet voor zowel personen als functies, het biedt de mogelijkheid gedrag en motivatie van een persoon te meten, en ideale functieprofielen op te stellen.
    • De metingen worden gedaan doormiddel van korte vragenlijsten.
    • De informatie kan worden ingezet op alle niveaus van de organisatie en in alle scenario’s, van sollicitatie tot reorganisatie en van conflictbemiddeling tot teambuilding.
    • PI is erkend door de APA en EEOC.

     

    Waarom PI?

    • PI geeft leidinggevenden concrete handvaten, het is de ‘gebruiksaanwijzing’ van hun medewerker.
    • Door medewerkers succesvoller en effectiever in te zeten wordt het gemakkelijker om de praktijkdoelstellingen te behalen.

     

    Hoe werkt het?

    Als je ergens werkt of solliciteert kan het gebeuren dat de werkgever je vraagt een predictive index in te vullen. Voordat die lijsten met eigenschappen bij jou terecht komen, is er al een hoop voorwerk gedaan.

    Je krijgt twee keer dezelfde lijst. De eerste keer vragen ze je om de eigenschappen aan te kruisen waarvan jij denkt dat je toekomstige baas graag wil dat je ze bezit. De tweede keer vragen ze je om de eigenschappen aan te kruisen die je, volgens jezelf, daadwerkelijk bezit.

    Aan de hand van die twee lijsten kan de personeelsconsulent van Eyshift of een Henry Schein HR manager een vrij goede inschatting maken van je motivatie en gedrag. Dat kun je geloven of niet, maar het klopte zeker voor 90%.

     

    Hoe vul je een PI in?

    Dat is een lastige vraag. Jij bent namelijk niet de enige die een PI invult,  het hele team vult een PI in. En misschien is er zelfs door een (toekomstige) collega's ook zo'n PI ingevuld. De praktijkeigenaar en/of office manager kan aan de hand van deze PI's een zeer goede inschatting maken wat er speelt binnen het team aan motivatie en gedrag. Bij iedere werkgever en bij elk team zal het bijpassende gedrag of motivatie anders zijn.

     

    Vul een PI altijd naar waarheid in. Je weet nooit of een aangekruist vakje positief of negatief voor je uitvalt. Kruis wel een flink aantal vakjes aan. Op die manier kan de personeelsconsulent namelijk een betere inschatting van je maken.

    Uw team beter leren kennen, bestel de PI testen via. www.dentallianceshop.nl

  • ZorgSom

    Hoe helpt u uw patiënten beslissen over een behandelplan? Kort gezegd is ZorgSom opgezet door tandartsen: Wat willen wij als tandarts graag aan informatie delen met de patiënt ?

    Informatie aanvraag

    More info

    ZorgSom is een initiatief van Ben Odenkirchen, tandarts sinds 1982 en Edgar van der Geest, ICT specialist sinds 2003 en eigenaar van In Ident Automatisering. Ben en Edgar hebben ZorgSom ontwikkeld om de patiënt te helpen bij het beslissen over een behandelplan.

    Hoe helpt u uw patiënten beslissen over een behandelplan?

    Algemene informatie

    Voor de wat meer uitgebreide behandelingen bent u verplicht een behandelplan op te stellen. Maar maakt de patient direct een afspraak om dit plan uit te laten voeren? Soms wel maar vaak wil de patiënt ook weten wat hij terugkrijgt van zijn tandartsverzekering?

    Zeker als de noodzaak van een geadviseerde behandeling nog niet acuut is, beland uw behandelplan snel onderaan de prioriteiten lijst.

    ZorgSom heeft een programma ontwikkeld wat dankzij een directe koppeling met uw praktijk automatiseringsprogramma enerzijds en de koppeling met alle polis gegevens direct antwoord geeft op de vraag wat de patiënt zelf moet betalen. Een beslissing kan dan in veel gevallen direct worden genomen.

     

    Wat gaat de behandeling mij kosten?

    Bovenstaande vraag wordt u waarschijnlijk dagelijks door patiënten gesteld, waarbij u vervolgens de patiënt van een begroting voorziet. Heeft de patiënt nu echter antwoord op zijn vraag? Gevolg is dat de patiënt , in het beste geval, thuis de begroting naast de polis legt, om vervolgens te besluiten de behandeling wel of niet te accepteren of uit te stellen. Vaker echter beland een begroting onderaan de stapel met zaken die nog eens uitgezocht moeten worden

    Behoefte aan transparantie

    Om de patiënt antwoord te geven op zijn vraag, dient hij tevens te worden geïnformeerd over zijn persoonlijk zorgbudget, wat de eigen bijdrage betreft en of een geplande behandeling hier nog in past. In Nederland zijn op dit moment circa 3600 aanvullende verzekeringen. Deze hebben eigen voorwaarden en worden volgend jaar waarschijnlijk weer aangepast. Het is onmogelijk om dit allemaal uit het hoofd te leren.

    In één opslag

    Toch is deze behoefte aan transparantie realiseerbaar. Dentalliance werkt samen met ZorgSom. ZorgSom koppelt de aanvullende verzekering van de patiënt en de behandelhistorie aan elkaar. Een tool waarbij je niet meer afhankelijk bent van de patiënt of zorgverzekeraar om het budget te controleren, in één opslag is de informatie beschikbaar. Oftewel: met behulp van deze software kunt u een vertaling maken van de begroting naar het individuele zorgbudget van de patiënt, wat bijdraagt aan de behandelacceptatie van de patiënt.

    Volledig gekoppeld aan uw praktijkautomatisering

    ZorgSom haalt de gegevens van de patiënt en het behandelplan uit uw eigen praktijkautomatiserings pakket. Hierdoor wordt dubbele invoer voorkomen en krijgt de patiënt direct antwoord op de vraag wat een behandeling hem gaat kosten.

     

    De voordelen van ZorgSom op een rij:

    Overzicht : In één opslag kunnen zien hoe de patiënt verzekerd is, zonder te klikken, zonder te scrollen. ZorgSom geeft in één scherm alle informatie.

    Inzicht: In ZorgSom zijn de vergoedingen van meer dan 5000 aanvullende tandarts verzekeringen te raadplegen, zonder dat er vooraf een begroting gemaakt hoeft te worden.

    Veiligheid:  Geen informatie van de praktijk over het internet, ZorgSom wordt lokaal geïnstalleerd. Dit betekent ook dat er geen internet beschikbaar hoeft te zijn op iedere werkplek. 
    De kans op het binnenhalen van virussen wordt beperkt als het personeel niet tussentijds het net op kan.

    Betrouwbaarheid: Zekerheid dat de uitkomst van de berekening klopt, ZorgSom staat  garant voor de uitkomst van de berekening.

    Gemak: Een begroting moet makkelijk op te stellen zijn:  De tandarts wil niet alle techniekkosten uit het hoofd hoeven kennen. 
    In ZorgSom zijn de belangrijkste kosten van Excent Tandtechniek standaard opgenomen. Kosten van andere laboratoria ,of techniek in eigen beheer, kunnen opgenomen worden.

    Watch video

  • Magazine nr. 1/2015

    Henry Schein Dental Business Solutions Magazine nr 1

    Informatie aanvraag

    More info

    Het eerste Dentalliance Magazine is een feit. In samenwerking met onze partners, is dit mooie innovatieve magazine tot stand gekomen. De tandheelkundige wereld om ons heen verandert constant en ondernemerschap speelt daarin een belangrijke rol. Steeds meer praktijken zijn zich bewust van het belang van goed ondernemerschap. In dit magazine laten onze partners hun licht schijnen over innovatieve producten en consultancy diensten. 

    De missie van Henry Schein Dentalliance is om tandartsen/office managers te ondersteunen bij de dagelijkse vraagstukken in de praktijk. Met als doel een efficiëntere en effectievere praktijk en meer werkplezier zodat u als tandarts zich kan concentreren op een optimale patiëntenzorg. Dat zijn de doelen waarmee wij u als ondernemende tandarts willen helpen onder het motto: ‘samen ondernemen’. 

    Zoals u misschien al hebt gemerkt, zijn er het afgelopen jaar al verschillende activiteiten geweest en heeft Dentalliance haar plaats in de markt gevonden. Zo is onlangs de Dentalliance HR website gelanceerd. Naast de thema gerelateerde interviews en productinformatie zijn er natuurlijk ook regelmatig updates van succesvolle producten en acties die u via internet en/of
    brievenbus op de hoogte brengen over ondernemend Nederland in de tandheelkunde om u heen. Wij willen daarom niet alleen maar producten leveren, maar ook een partner zijn, voor u als klant, op het gebied van bedrijfsvoering.

    In dit magazine komen diverse aspecten van diensten aan het licht en geven verschillende mensen van zowel binnen als buiten de tandheelkunde hun mening op dit gebied. Het is dus belangrijk om te blijven innoveren, zowel binnen als buiten ons vakgebied. Ondernemen loont!
     

  • Archimed Praktijk Design

    Archimed heeft een ruime ervaring op het gebied van tandheelkundige ergonomie, patiëntenbeleving, efficiënte routing en de specifieke wet- en regelgevingen op het gebied van hygiëne.

    Informatie aanvraag

    More info

    PRODUCTOMSCHRIJVING

    Archimed ontwerpt en realiseert al meer dan 20 jaar tandheelkundige praktijken op basis van úw wensen. Van basisontwerp tot turn-key oplevering zonder onaangename (financiële) verrassingen.
    Werkwijze
    Archimed werkt met verschillende fases. Om het project zo goed mogelijk te categoriseren is het belangrijk te weten welk pad je wilt volgen. Wij werken met 5 pakketten, benieuwd welk pakket het beste bij u past, vraag naar de mogelijkheden. Schets, 2D plattegrond digitaal, 3D plattegrond digitaal, Interieurontwerp digitaal, meubelontwerp.

    Routing
    Een doordachte plattegrond bespaart tijd. De bedoeling van een functioneel ingerichte praktijk is het verhogen van de efficiëntie van de tandarts en zijn medewerkers. In sommige praktijken kan er wel 30% van de werktijd verloren gaan! Dit zit vooral in gekruisde looplijnen en de verkeerde functie koppelingen. Om vanaf het begin te investeren in een optimale inrichting is investeren in een rustige tijdsbesparende praktijk die tijd overheeft voor een praatje met de patiënt.

    Uitstraling
    Het visitekaartje van uw praktijk en dus ook een niet te onderschatten onderdeel. De esthetiek laat mensen voelen wat u niet kunt uitspreken: uw deskundigheid en ervaring. De patiënt vertrouwt op zijn zintuigen. De sfeer, de uitstraling, de eerste indruk wordt direct geassocieerd met het verwachte behandelingsniveau.

    Hygiene
    Voor uw patiënt is een gevoel van hygiëne zeer belangrijk. U besteedt ongetwijfeld de grootste zorg aan dit onderwerp. Maar zorgt u er ook voor dat uw praktijk dit ook uitstraalt?

     

    Bestel uw voucher op : www.dentallianceshop.nl

  • Lidmaatschap PraktijkManagers Netwerk

    Lidmaatschap Praktijkmanagers Netwerk. Medisch ondernemen wil zorgverleners ondersteunen in hun dagelijkse praktijkvoering door het geven en uitwisselen van informatie. Behalve een website, een tijdschrift en digitale nieuwsbrieven biedt Medisch Ondernemen ook concrete producten zoals een digitale patiënten enquête en lidmaatschap van het praktijkmanagers netwerk. Medisch ondernemen is een multimediaal kennis- en informatie platform voor eerstelijns zorgverleners.

    Informatie aanvraag

    More info

    Het PraktijkManagers Netwerk

    is het platform voor praktijkmanagers werkzaam bij tandartsen en andere zorgverleners. Een netwerk voor praktijkmanagers zoals u! Spreek met collega’s en leer van hun ervaringen en oplossingen. Veel praktische problemen waar u tegen aan loopt, hebben anderen ook, of hebben ze inmiddels opgelost. Zowel regionaal als landelijk wisselen praktijkmanagers kennis en ervaring uit.

    Een prakijk lidmaatschap op het PraktijkManagers Netwerk betekent dat 2 of meer mederwekers van uw praktijk toegang krijgen tot alle activiteiten van het Netwerk, zij kunnen gebruik kan maken van het kenniscentrum en vragen kunnen stellen aan experts op het gebied van o.a. bedrijfsvoering, personeelsmanagement en arbeidsrecht. Verder geldt voor leden een aantrekkelijke korting op seminars, trainingen en congressen. Inclusief een abonnement op het blad MedischOndernemen

     

  • Visutaal Digitaal Kwaliteitsbeheer

    Visutaal Digitaal Kwaliteitsbeheer in de Cloud. Uw eigen i-cloud oplossing voor uw dagelijkse kwaliteits- en personeelsbeheer. Visutaal is een applicatie ter ondersteuning van kwaliteitsbeheer in de praktijk waarmee u op weg gaat naar een efficiënte paperless praktijk. 24 uur per dag 365 dagen per jaar.  Het traditioneel papieren kwaliteitssysteem is omgezet in een dynamisch, digitaal kwaliteitssysteem dat iedere dag “up-to-date” is.

    Informatie aanvraag

    More info

    Hierdoor is in minder tijd, meer informatie te verkrijgen en kan meer sturing worden gegeven, terwijl protocollen, handelingen en kwaliteit geborgd worden.   
    VISUTAAL is een applicatie die naast de ondersteuning van het kwaliteitsbeheer in Uw praktijk ook Uw secundaire bedrijfsproces mede stuurt. De modulaire opbouw voorziet in de huidige versie in een agenda (maand, week en dag) waarin Uw medewerkers, volgens de door U opgestelde masterplanning, zijn gekoppeld aan de ruimten (kamers) in Uw praktijk. Op het dashboard worden problemen in deze agenda gesignaleerd, maar ook gepland onderhoud aan ruimten of apparatuur wordt aangekondigd.

    Samenvatting van onderdelen
    - personeelsbeleid
    - personeelsplanning
    - onderhoudsplanning
    - personeelsbeheermodule
    - dynamisch protocolbeheer
    - geautomatiseerd volgen van richtlijnen 
    - onderdeel van het Dentalliance programma van Henry Schein.

    Watch video

  • MCS Praktijkhandboeken wet- en regelgeving

    Medi Care Services (MCS) begeleidt de tandheelkundige ondernemer bij de implementatie van de zorgplicht in de tandheelkundige praktijk. De praktijkadviseurs van MCS hebben kennis en ervaring op het gebied van ARBO, Hygiëne en Milieu in de mondzorg. Met behulp van de compleet ingevulde en aangevulde MCS praktijkhandboeken wordt de basis gelegd voor de zorgplicht als vermeld in de Milieuwetgeving, de ARBO en de WIP richtlijn.

    Informatie aanvraag

    More info

     

    Waarom MCS Praktijkhandboeken?

    Om de tandheelkundig ondernemer in staat te stellen om op één plek in het bedrijf alle relevante documenten over de kwaliteit, veiligheid en hygiëne in de praktijk te verzamelen, hebben wij met behulp van alle betreffende instanties een drietal MCS Praktijkhandboeken samengesteld.

    Met de MCS Praktijkhandboeken wordt de basis gelegd voor de invulling van de zorgplicht, zoals vermeld in de Arbo- en Milieuwetgeving en de WIP richtlijn mondzorg.

     

    Praktijkbezoek

    Onze adviseur komt naar uw praktijk om de huidige stand van zaken te inventariseren en u inzicht te geven in de te nemen acties. Een praktijkbezoek duurt de eerste keer ca. 4 uur (praktijk tot en met 3 kamers). Tijdens bezoek wordt een rondgang gemaakt door de praktijk en vinden er gesprekken plaats met de tandarts en een of meerdere assistentes. Omdat Iedere praktijk anders is, wordt er ter plaatse gezocht naar werkbare oplossingen voor mogelijke knelpunten ten aanzien van de heersende wet- en regelgeving.

    Na het bezoek van de praktijkadviseur ontvangt u een plan van aanpak voor de RI&E en een verslag van de bevindingen ten aanzien van de WIP richtlijn en de milieuwetgeving. Aansluitend helpt MCS u met de implementatie van de aandachtspunten. De uitwerkingen en adviezen vindt u terug in voor u uw op maat gesneden MCS Praktijkhandboeken en achter uw persoonlijk praktijkportaal op onze website.

    Herhalingsbezoeken

    De praktijkadviseur komt jaarlijk op herhalingsbezoek. Dit bezoek duurt gemiddeld 2 uur. Aan de orde komen de veranderingen binnen de praktijk; De veranderingen buiten de praktijk (o.a. wet- en regelgeving) en de voortgang van de aandachtspunten, gevonden bij eerdere bezoeken.

  • Loyalty Makers

    Loyalty Makers. Uw Partner voor Communicatie & Loyale Patiënten De nieuwe Business Solution partner die u kan ondersteunen met oplossingen voor uw marketingcommunicatie. Dit gebeurt op een laagdrempelige en no-nonsense manier en altijd met het doel om uw patiënten loyaler te maken aan uw praktijk.

    Informatie aanvraag

    More info

    Waarom zij het doen

    De naam Loyalty Makers zegt het al. De organisatie zorgt ervoor dat uw patiënt loyaler aan uw praktijk als organisatie en/of merk wordt, zodat u zich weer ongestoord kunt concentreren
    op uw eigen corebusiness; het runnen van uw eigen tandartspraktijk. Want met loyale klanten loopt alles soepeler en genereert u meer traffic, dus meer nieuwe en frequent terugkerende patiënten.  Ook bij uw praktijk.

    Wat zij doen

    Loyalty Makers is een specialist in loyaliteitsprogramma’s, relatiegeschenken en communicatie. Het is een creatief, compact en flexibel full-servicebureau voor succesvolle geïntegreerde
    loyaliteitsmarketing en daarom een interessante partner die daadwerkelijk iets toevoegt aan Dentalliance. Het bedrijf is opgericht door een aantal enthousiaste collega’s die samen meer
    dan 50 jaar ervaring hebben in loyaliteitsmarketing. Ambitieuze denkers en doeners met visie, met lef én met betrokkenheid. Door de inzet van een breed scala aan instrumenten en middelen creëren zij verhoogde loyaliteit binnen uw doelgroep; de consument, die met een stralende lach uw praktijk verlaat.


    Persoonlijk advies. 

    Door te kiezen voor de diensten van Loyalty Makers binnen het Business Solutions programma kan er door een specialist worden bekeken welke communicatiediensten u momenteel inzet en
    waar uw praktijk qua communicatie-uitingen geoptimaliseerd kan worden. Zowel in beeld als in tekst, helpt Loyalty Makers u om structuur te krijgen in uw communicatie. Altijd met het uitgangspunt om structuur te krijgen in communicatiestroom en bij uw lokale doelgroep meer sympathie voor uw vakmanschap en uw medewerkers te creëren.

    Loyalty Makers zal met een advies een passend advies komen dat past binnen uw (punten)budget.
    Het eerste aanbod van de nieuwe partner bestaat uit diverse creatieve uitingen, zoals poetsdiploma’s, poetsinstructiekaarten of kleurplaten. Het aanbod zal nog verder worden uitgebreid met bijvoorbeeld diverse huisstijl- en drukwerkpakketten, standaard via een bestaand template, of voor u op maat gemaakt door een van de vormgevers of de opmaak van uw advertenties.
     

    Creëren van sympathie voor uw vakmanschap

  • HR informatie site

    Modern personeelsbeleid geeft invulling aan de manier waarop bedrijven invulling geven aan de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Ieder bedrijf doet dat op zijn eigen manier die past bij de grootte van het bedrijf, de bedrijfscultuur, de specialisatie van het bedrijf en de bedrijfsdoelstellingen. Henry Schein Business Solutions helpt daarbij. Modern personeelsbeleid is niet alleen een kostenpost. Investeren in personeelsbeleid levert juist geld op. Investeren in arbeidsomstandigheden leidt tot lagere ziektekosten. Dat is duidelijk. De opbrengsten van personeelsbeleid zijn echter niet altijd duidelijk zichtbaar. Henry Schein Business Solutions wil u hierin ondersteunen .

    Informatie aanvraag

    More info

    Dentalliance HR is een initiatief van Henry Schein Dental Business Solutions en richt zich specifiek op het personeelsdomein van tandartsenpraktijken.

    Leden van Dentalliance vinden op deze site een schat aan algemene en specifieke informatie op het gebied van personeelsmanagement. Ook hebben leden de mogelijkheid om via een vraagbaak een praktijkeigen specifieke personeelsvraag voor te leggen aan een team van deskundigen op het terrein van personeelsmanagement.

    De site is ingericht volgens de drie hoofdrubrieken Instroom, Doorstroom en Uitstroom. Daarnaast is er een rubriek Overig ingericht waarin informatie is te vinden over onder andere ARBO, wetgeving en opleiding. 

    De  informatie op de website zal u helpen optimaal gebruik te maken van deze extra diensten.

    Deze extra dienst wordt u aangeboden namens Henry Schein en is voor deelnemers  van  het Loyaliteitsprogramma Dentalliance volledig gratis.

    Registreer u op: www.dentalliancehr.nl